placki i klopsiki

Placki z selera i płatków żytnich

3/07/2017

Placki znane i lubiane są pewnie w każdej kulturze, prawdopodobnie dlatego, iż da się je zrobić ze wszystkiego i są bardzo łatwe do wykonania. Założę się, że też je często robicie i każdy z Was ma swój ulubiony na nie sposób. Może nawet macie przepisy rodzinne, przekazywanie z pokolenia na pokolenie? Ja niestety takiego przepisu nie posiadam, może dlatego, że szybko wyfrunęłam z rodzinnego gniazda i szybko musiałam radzić sobie jakoś w kuchni. Moich pierwszych kulinarnych eksperymentów nie chcielibyście widzieć na oczy, nie wspominając już o ich spróbowaniu. W jednym garnku lądowało wszystko co miałam w mojej ubogo wypełnionej lodówce, bez względu na kolor i smak. Szybko zauważyłam, że im więcej się rzeczy połączy, tym mniej danie jest smaczne, więc już pewnie wtedy zrodziła się moja prosta metoda gotowania. Moje wrodzone lenistwo i niecierpliwość nie są więc jedyną przyczyną preferowania łatwych dań. Jeśli też jesteście w gorącej wodzie kąpani, a jednocześnie lubicie przekąsić coś pysznego, te placki są zdecydowania dla Was. Połączenie selera i żytnich płatków Sonkofit okazało się być strzałem w dziesiątkę. Płatki doskonale je spajają, więc bez obaw możecie przygotować je beż żadnych zastępników jajek. Udadzą się każdemu i być może będą niezłą konkurencją do Waszych tradycyjnych, rodzinnych przepisów. Zapraszam!
© Mariola Streim
© Mariola Streim
© Mariola Streim
300 g obranego selera
50 g pełnoziarnistych opiekanych płatków żytnich Sonkofit
250 ml śmietany roślinnej, na przykład ryżowej
4 płaskie łyżki mąki orkiszowej
1 łyżka płatków drożdżowych
olej do smażenia
sól
curry
chili

Selera zetrzeć na tarce o dużych oczkach. Dodać płatki, śmietanę, mąkę i płatki drożdżowe, a następnie doprawić do smaku solą i chili. Całość dokładnie wymieszać i odstawić na 10 minut. Nakładać łyżką placki na dobrze rozgrzaną patelnię z olejem i smażyć powoli z obu stron na złoto. Podawać z sałatką i sosem.

Więcej smacznych inspiracji mojego autorstwa znajdziesz na stronie Sonkofit



You Might Also Like

0 Komentarzy